Vrtić na daljinu

Učimo prostorne odnose

Učimo prostorne odnose

20. svibanj 2020.

Danas donosimo materijele i primjere aktivnosti koji roditeljima mogu pomoći pri objašnjenju, a djeci pri lakšem usvajanju prostornih odnosa. Iako se prostorna svjesnost kod većine djece razvija spontano, neka imaju poteškoća u njezinom razumijevanju i usvajanju te im je stoga važno osigurati i ponuditi dodatne poticaje.

Učimo ljubav prema prirodi

Učimo ljubav prema prirodi

19. svibanj 2020.

Ekologija i očuvanje okoliša prožima se kroz svaki segment našega života. Svatko od nas ima pravo na čist i zdrav okoliš koji mu omogućuje da se normalno razvija i raste. Jedan od važnih zadataka obitelji, ali tako i vrtića i škola je kod djeteta razviti prijateljski odnos prema prirodi i okolišu. Danas vam donosimo nekoliko ideja za aktivnosti koje vam mogu pomoći da djecu povežete s prirodom i potaknete razvoj njihove ekološke svijesti.

Kako su djeca sa svojim obiteljima obilježila Međunarodni dan obitelji

Kako su djeca sa svojim obiteljima obilježila Međunarodni dan obitelji

18. svibanj 2020. 

Tijekom prošlog tjedna, većina je vrtićke djece još uvijek kod kuće. No, to ih nije spriječilo da zajedno s ostalim članovima obitelji obilježe Dan obitelji. Neki su otišli na izlet, neki su bili na svom prvom ovogodišnjem kupanju, neki su vrijeme proveli družeći se s drugim članovima obitelji s kojima ne borave svakodnevno, neki su bili kreativni i crtali, a neki su bili u vrtiću iz kojeg su donijeli iznenađenje za druge članove obitelji...

Senzoričke igre

Senzoričke igre

18. svibanj 2020.

Učenje se temelji na upoznavanju i istraživanju okoline, isprobavanju, eksperimentiranju, stvaranju iskustva. Za dobru zabavu i stjecanje novih iskustava nije potrebno kupovati skupe igračke. Unikatne i poticajne didaktičke materijale možete izraditi kod kuće. Vrlo česti i zajedno sa svojom djecom. U tekstu vam donosimo neke inspiracije i ideje. 

Kako smo u vrtiću obilježili Međunarodni dan obitelji

Kako smo u vrtiću obilježili Međunarodni dan obitelji

15. svibanj 2020.

U objavi pogledajte kako su djeca koja trenutno borave u vrtiću Opatija i Lovran sa svojim odgojiteljicama obilježila Međunarodni dan obitelji. Vjerujemo kako će vas njihove poruke razveseliti. Uživajte u današnjem danu zajedno!

Međunarodni dan obitelji

Međunarodni dan obitelji

15. svibanj 2020.

Danas obilježavamo Međunarodni dan obitelji koji su Ujedinjeni narodi proglasili svojom rezolucijom 1993. godine, a prvi je put obilježen 15. svibnja 1994. godine. Ovaj dan, sve su obitelji pozvane da proslave svoje zajedništvo, vezanost i ljubav koju osjećaju jedni prema drugima, u zajedničkim aktivnostima i uživanju jedni s drugima. Prisjetimo se i mi koliko nam je obitelj važna i to svaki njezin član, što smo posebno osjetili u ovo doba zdravstvene krize koja nas je sve ponovno zbližila. 

Pozivamo vas da danas što više vremena provedete zajedno, a pred vama je i cijeli vikend koji isto možete posvetiti jedni drugima. Mnoštvo je zanimljivih i zabavnih aktivnosti koje obitelj može zajednički realizirati i time obogatiti zajedničko vrijeme. Danas vam donosimo niz "ekipnih" aktivnosti kojima možete ispuniti dan boravka na otvorenom. Uživajte!

Igrom do čitanja - poticanje razvoja predčitačkih vještina

Igrom do čitanja - poticanje razvoja predčitačkih vještina

14. svibanj 2020.

Jedna od važnih komponenti spremnosti za školu je kognitivna odnosno spoznajna zrelost djeteta koja obuhvaća razvijenost predčitalačkih i predmatematičkih vještina, pažnje i koncentracije, prostorne i vremenske orijentacije te grafomotoričkih vještina. Od djeteta predškolske dobi očekuje se da ima razvijen govor i da komunicira na materinjem jeziku kako bi mogao lakše stupati u interakciju s drugima. Također, u školi će redovito morati verbalno izraziti ono što je naučilo. Dijete će u interakciji s okolinom spontano razviti slušanje i komunikaciju, dok čitanje i pisanje zahtijeva sustavno podučavanje. Čitanje je složena aktivnost koja ovisi o nekoliko sposobnosti i vještina koje se postupno razvijaju. Kako bi dijete naučilo čitati potrebno je da svaki glas u riječi poveže s pripadajućim znakom odnosno slovom. Dijete će postati dobar čitač ukoliko ima dobro razvijene predčitalačke vještine.

Uloga odgajatelja i roditelja je od neprocjenjive važnosti u pripremi za opismenjavanje djeteta. Njihova zadaća je da osiguraju poticajnu okolinu u kojoj dijete može učiti. Stoga, danas su za vas naše odgojiteljice Ana Demaria, Petra Trdić i Suzana Milković pripremile nekoliko aktivnosti ranog opismenjavanja djeteta. 

Aktivnosti za poticanje senzorne integracije

Aktivnosti za poticanje senzorne integracije

13. svibanj 2020.

Danas nastavljamo s temom poticanja senzorne integracije. U prilogu ćete pronaći niz zanimljivih aktivnosti putem kojih će dijete istraživati svoj vizualni i taktilni osjet (vid i dodir). Starije dijete može aktivno sudjelovati u izradi ovih zanimljivih igračaka i igara za mlađeg brata ili sestru. Većinu materijala vjerojatno imate već kod kuće. Želimo Vam dobru zabavu uz istraživanje osjeta.

Što je senzorna integracija i koja je njena uloga u djetetovu razvoj?

Što je senzorna integracija i koja je njena uloga u djetetovu razvoj?

12. svibanj 2020.

Jeste li se ikada zapitali zašto smanjujemo prejako svjetlo, ponekad ničim izazvan imamo potrebu skočiti, tihu glazbu pojačavamo, osjećamo se odlično na vrtuljku, neku hranu ne podnosimo, ne volimo ukoliko netko noktima grebe po ploči, osjećamo se ugodno kada nosimo mekanu odjeću, čitamo knjigu, vozimo bicikl? Odgovor na to pitanje leži u osjetnoj obradi odnosno senzornoj integraciji.

Vježbe početnog čitanja

Vježbe početnog čitanja

11. svibanj 2020. 

Danas smo za naše predškolce pripremili još nekoliko vježbi početnog čitanja. Iako se radi o vježbama početnog čitanja, neke od njih možete ponuditi i mlađoj djeci, naravno u skladu s njihovom dobi i sposobnostima, i vidjeti kako će na njih reagirati. U prilozima ćete pronaći neke brojalice i recitacije u kojima uživaju baš najmlađa djeca, čak i ako još nisu razvila govor. Možete im ih recitirati, izgovarati, pljeskati u ritmu te koristiti i njihove dijelove tijela (npr, ruke, noge, obraze, nosić) dok ih izgovarate. Možete to raditi u bilo kojem trenutku, spontano dok presvlačite dijete, dok ga kupate u kadici i dijete se igra vodom, dok šećete, dok se zajedno igrate. Na taj način ćete se svi dobro zabaviti. U materijalima ćete pronaći i neke tekstove na talijanskom jeziku, za onu djecu koja se u vrtiću susreću s talijanskim jezikom.