Igrom do čitanja - poticanje razvoja predčitačkih vještina
Jedna od važnih komponenti spremnosti za školu je kognitivna odnosno spoznajna zrelost djeteta koja obuhvaća razvijenost predčitalačkih i predmatematičkih vještina, pažnje i koncentracije, prostorne i vremenske orijentacije te grafomotoričkih vještina. Od djeteta predškolske dobi očekuje se da ima razvijen govor i da komunicira na materinjem jeziku s obzirom na to da će u školi redovito morati verbalno izraziti ono što je naučilo. Dijete će u interakciji s okolinom spontano razviti slušanje i komunikaciju, dok čitanje i pisanje zahtijeva sustavno podučavanje. Čitanje je složena aktivnost koja ovisi o nekoliko sposobnosti i vještina koje se postupno razvijaju. Kako bi dijete naučilo čitati potrebno je da svaki glas u riječi poveže s pripadajućim znakom odnosno slovom. Dijete će postati dobar čitač ukoliko ima dobro razvijene predčitalačke vještine.
Uloga odgajatelja i roditelja je od neprocjenjive važnosti u pripremi za opismenjavanje djeteta. Njihova zadaća je da osiguraju poticajnu okolinu u kojoj dijete može učiti. Stoga, danas su za vas naše odgojiteljice Ana Demaria, Petra Trdić i Suzana Milković pripremile nekoliko aktivnosti za poticanje govorno-jezičnih vještina odnosno nekoliko vježbi ranog opismenjavanja djeteta.